Lejebetingelser:
Generelt.
- For at leje fælleshuset, skal man være minimum 18 år og bosiddende i G/F Højvangen eller en af de omkringliggende grundejerforeninger, der er specielt udvalgt af bestyrelsen i G/F Højvangen efter nærmere aftale.
- Har man et udestående med G/F Højvangen, kan fælleshuset ikke lejes før sagen er bragt i orden.
- Lejeperioden går fra kl. 10:00 til 10:00.
Du skal være færdig med rengøring kl. 10 på den sidste dag i lejeperioden – og du må ikke benytte huset (klargøring af gildesal m.v.) før kl. 10 den første dag af lejeperioden. Bruges huset udover lejeperioden vil dette blive modregnet i depositum/efteropkrævet med kr. 500,- pr. påbegyndt dag.
- Aktuelle udlejningspriser og depositum ses på www.hojvangen.dk under “Fælleshuset”.
- Ved afbestilling mere end 4 uger før afbenyttelsen, tilbagebetales det fulde beløb.
- Ved afbestilling mindre end 4 uger før afbenyttelsen, mistes lejen.
- Udlevering af nøglen sker ved henvendelse til bestyrelsen på info@hojvangen.dk 5 dage før lejedato for aftale om udlevering af kode til nøgleboksen. Du skal oplyse lejeperiode, bookingnummer og navn. Du vil modtage en mail fra bestyrelsen med information om kode til nøgleboks samt vejledning.
- Ingen udlejning nytårsaften.
Ansvar:
Lejer er ansvarlig overfor alt inventar/løsøre samt bygningsdele, både i og udenfor huset i den lejede periode. Opstår der skader på disse er lejer forpligtet til omgående at underrette grundejerforeningen på mail: info@hojvangen.dk
Ikke meddelte skader før lejemålets ophør, vil blive udbedret for lejers regning.
Skader der opstår i lejeperioden, vil blive udbedret snarest muligt for lejers regning.
G/F Højvangens fælleshus er ikke dækket af en forsikring, der dækker husets indbo eller lejerens person eller ejendele i lejeperioden. Ved skader forvoldt af lejer, hæfter lejer for den fulde erstatning af skaden uanset, hvad eventuelt lejeres forsikring vil dække
Efter leje af fælleshuset skal tjekliste udfyldes med navn og bookingnummer (findes i mappen i fælleshuset) og afleveres i postkassen i Højvangen 49.
Depositum returneres først når tilfredsstillende kontrol af huset er udført, inkluderende korrekt udført rengøring og håndtering af affald ifølge instruks, se venligst under ordensregler.
Eventuelt ituslået service fratrækkes depositum, skulle depositum ikke dække skyldigt beløb, forbeholder grundejerforeningen sig ret til at opkræve det skyldige beløb.
Ved manglende rengøring forbeholder grundejerforeningen sig ret til at opkræve beløb for hasterengøring af professionelt firma.
Ved manglende rettidig aflevering af nøglen i nøgleboksen, bliver depositum ikke tilbagebetalt.
Anvendelse af huset.
- Fælleshuset må højst rumme 50 personer. Dette er fastsat af brandmyndighederne, og skal til enhver tid respekteres.
- Der er stole og borde til 50, samt et par ekstra borde til evt. buffet.
- Der findes service til samme antal personer.
- Der findes rengøringsvogn med kost, svaber, spand samt rengøringsmidler til slutrengøring.
- Man medbringer selv håndsæbe, håndklæder, toiletpapir, viskestykker, opvaskemiddel. I køkkenet er der et komfur med 4 kogeplader, en alm. ovn, kaffemaskine, elkoger, opvaskemaskine, køle/fryseskab samt ekstra køleskab.
- Opvaskemaskinen er tilsluttet automatisk sæbedosering.
- Der er affaldssortering og man medbringer selv klare plastposer til restaffald. Grønne poser til madaffald er til fri afbenyttelse, se venligst under ordensregler.
Ordensregler for Fælleshuset Højvangen
- Fælleshuset kan ikke lejes nytårsaften.
- Efter kl. 22.00 må der kun spilles musik inden døre for lukkede vinduer, al støjende adfærd skal ligeledes foregå indendørs efter kl. 22.
- Det er ikke tilladt at opsætte skruer, søm eller stifter.
- Komfur og ovn rengøres.
- Alt brugt service skal afvaskes, og stilles på plads i skabe og skuffer.
- Opvaskemaskinen efterlades tømt.
- Kaffemaskinen tømmes og tørres af. Kanden vaskes op.
- Køleskab slukkes og efterlades rengjort med lågen åben.
- Fryseren efterlades aftørret, lukket og tændt.
- Bordene aftørres og stables lodret på vognen indenfor stopklodserne, se ved hængte billede.
- Stole stables.
- Badeværelser rengøres.
- Der fejes og vaskes gulv over alt i huset. Gulvmoppen skal vaskes efter endt brug,kan eventuelt efterfølgende afleveres i postkassen i fælleshuset.
- Der luftes ud.
- Der skrues ned for varmen til 1 – HUSK i køkkenet og toiletterne.
- Affald:
- Grundejerforeningens affaldsordning omfatter kun madaffald og restaffald, madaffald puttes i de grønne poser og restaffald puttes i klare poser og smides ud i de respektive containere, nøgler sidder i nøglebundtet.
- Plast, pap, flasker og metal hjemtages til egne containere eller køres på genbrug.
- Ved manglende korrekt affaldshåndtering skal grundejerforeningen betale strafgebyr, som vil blive indkrævet af lejer, via tilbageholdelse af depositum.
- Alt lys slukkes.
- Udendørs arealer ryddes, og evt. cigaret skodder samles op.
- Borde/bænkesæt sættes tilbage på flisearealet.
- Alle vinduer lukkes og døre låses. Persienner åbnes, så man kan se ind i huset.
- Ituslået service angives på checklisten og trækkes som nævnt i lejebetingelserne over depositum.
- Tilbagebetaling af depositum er afhængig af de i lejebetingelserne nævnte betingelser overholdes.
- Vi opfordrer dig og dine gæster til at aflevere huset i samme stand, som I selv ønsker at modtage det
Kontakt vedr. Fælleshuset: info@hojvangen.dk – hvis din henvendelse drejer sig om en bestemt booking, husk da at inkludere navn og bookingnummer.